Jonathan
    Hej vilka utbildningar finna det på YH eller högskola som kräver någon av dessa kurser? :

    HusbyggnadsprocessenHUHUB0 - 200 p
    Husbyggnad 1HUSHUS01 - 100 p
    Husbyggnad 2HUSHUS02 - 200 p
    Husbyggnad 3 - HUSHUS03 - 200 p
    Trä 1 - stommarTRÄTRK01 - 100 p
    Trä 2 - beklädnadTRÄTRK02 - 100 p
    Trä 3 - montageTRÄTRK03 - 100 p p

    Snabbt svar uppskattas !

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jonathan,
    ingen högskoleutbildning i Sverige kräver specifikt de här kurserna.
    Inom yrkeshögskola förändras utbildningsutbud hela tiden, nya utbildningar kan tillkomma när som helst. Det finns tusentals yrkeshögskoleutbildningar med diverse olika behörighetskrav. Finns tyvärr inte (så vitt jag förstår) någon möjlighet att söka på behörighetsgivande kurser inför yh-utbildningar. :(
    Om någon yrkeshögskoleutbildning skulle för särskild behörighet kräva någon av de kurser du nämner i din fråga, då är det troligtvis någon yh-utbildning inom område Bygg, anläggning- och fastighet eller Teknik-tillverkning-drift-och-uniderhåll. Gå igenom yh-utbildningar i listorna: yhguiden.se/resultat?Education.text=bygg och yhguiden.se/resutat?Eduation.text=teknik