Hej Mutlu,
    om du är intresserad av att arbeta med arkitektur i någon form, se gärna framtid.se/yrke/arkitektyrken. Det finns flera olika arkitektyrken och till vissa av dem är det endast högskole/universitetsutbildning som leder.

    Inom yrkeshögskola kan det finnas utbildningar som passar för dig som är intresserad av arkitektur, dock beror det på exakt vad du vill jobba med. Kika gärna på följande yrkeshögskoleutbildningar:

    Belysningsprojektör
    yhguiden.se/utbildning/sti-stockholms-tekniska-institut/sti-ingenjör

    Trähusprojektör
    yhguiden.se/utbildning/vetlanda-larcentrum/trahusprojektor

    Byggprojektör CAD/BIM
    yhguiden.se/utbildning/yrkeshogskolan-kungsbacka/byggprojektoer-cad-bim

    Byggprojektör/BIM
    yhguiden.se/utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/byggprojektor-bim
    och
    yhguiden.se/utbildning/nackademin/byggprojektor-bim-solna

    Arkitektur visualisering
    yhguiden.se/utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/arkitekturvisualisering