Hanna
    Hej!
    Jag går samhällsprogrammet på Per Brahe i Jönköping och tänker lite på inriktningarna som man väljer i 2an.
    PB har en internationell profil som är som samhäll/samhäll fast med lektioner på engelska.
    Vad kan man bli för yrken om man går den internationella profilen? Är det samma som Samhäll/Samhäll eller är det bredare?
    Tacksam för svar.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vilken inriktning du väljer är mest en smaksak på Sam - du läser redan de flesta behörighetskurser som programmet kan ge inom de andra kursblocken. Så välj den inriktning du tycker verkar mest intressant och utmanande - att läsa allt på engelska kan ju vara ett sätt att fördjupa dina engelskakunskaper både verbalt och skriftligt och det är viktigt om du tänker att du vill plugga/jobba utomlands någon gång. /Lena, Syv