Emilia
    Hej!

    Jag skulle vilja jobba med brott på något sätt, även med lagar. Men vill inte arbeta jätte mycket med lagar så det blir det ända man gör utan lite kan vara jätte kul. För tycker de kan bli lite tråkigt att bara jobba med massa lagar. Gillar spännande jobb med människor, mycket fart! Men även rutiner liksom.

    De kan vara intressant att arbeta med fångar eller i domstolar. (Men inte att sitta i kontor och sånt). Så alla jobb som man arbetar med människor där det händer mycket, ett fartfylld jobb inom brott och lagar vore jätte kul.

    Nämn inte åklagare/advokat, polis elr rättpyskolog. Alla dom yrkena har jag tänkt på. Funderar mycket på rättpyskolog nu. Men alla andra yrken är du välkommen att skriva om du vill, skulle vara jätte bra. Så ett spännande jobb inom brott och lagar är det jag är ute efter. Gillar lite ovanliga jobb! Skriv gärna så ovanliga jobb som möjligt, som man nästan inte vet finns för de är många yrken man vet finns inom brott, och de är mer dom ovanliga yrkena eller dom man inte vet finns, man vill åt för att veta vilket man passar bäst som.

    Gillar att skriva och att diskutera/argumentera för mina åsikter. Att kunna förändra är också något jag vill ha i det yrket jag vill bli. Resa också men de är inte jätte viktigt!

    För vår SYV vill gärna att vi ska veta på ett ungefär vad vi vill bli inför gymnasievalet osv.

    Så skriv dina förslag så blir jag jätte glad!

    //Emilia Berntsson

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, titta på följande yrken: Paralegal, kriminalvårdare, civil utredare, researcher, säkerhetssamordnare, väktare, hundförare, ridande polis, bedrageriutredare på försäkringskassan. Med vänlig hälsning, Mikael syv