Kimia
    Hej
    vilka yrken finns det inom ett lab?,jag är intresserad av att jobba med forskning,som när man analyserar prover eller att man tillverkar läkemedel.
    Och vilket yrke i just ett lab,är det som man undersöker provrör med olika färger av vätska?.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    Det är svårt att svara på just de frågorna utan att ha expertkunskap. Jag skall försöka hitta svar men vet ej om det går snabbt, det kan ta tid. Jag skall kontakta en expert på område, en läkare, som just jobbar på ett laboratorium men det är en mycket upptagen person och det kan ta tid innan vi får svar. Ha tålamod! Vi återkommer.
    Under tiden du väntar försök få svar på andra ställen: boka tid hos Studie- och yrkesvägledare på din skola t.ex. och sök information på internet på egen hand.
    Mvh
    Anna