Belle

    gbenwöaö

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är externa experter som gör bedömningen men de fall vi känner till är att minst några års erfarenhet av arbete på heltid är minimikravet. Praktik räcker inte. Ett års arbetslivserfarenhet räcker inte heller ... de flesta som blir godkända som behöriga till yrkeslärarprogrammet har jobbat i minst 5år på heltid.

    Studie- och yrkesvägledare
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    så här brukar behörighet till yrkeslärarprogrammet beskrivas:

    "Grundläggande behörighet samt relevant och kvalificerad yrkeskunskap förvärvad genom yrkeserfarenhet, högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning, enligt UHR:s (UHR = Universitets- och högskolerådet) kunskapskrav för respektive yrkesämne."