Rafika
    Hej. Finns det inga yrkesförberedande program via distans som man slipper obligatoriska träffar på campus eller korrespondent skola?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Rafika,
    på Yrkeshögskola och på högskola/universitet finns det en del distansutbildningar. Det är olika vad som kallas för "distans" - ibland har man obligatoriska träffar och ibland - inte.
    Det får man se lite extra på om det är viktigt för dig att inte ha träffar.
    Vad för yrke tänker du på? Vad vill du läsa?
    Alla högskoleutbildningar finns på www.studera.nu

    och alla yrkeshögskoleutbildningar finns på www.yhguiden.se

    På yrkeshögskolan hittade jag 110 distansutbildningar, se på http://www.yhguiden.se/resultat?Category.id=&Municipality.county=&Education.text=&Education.rate=&Education.studyform=&Education.studyform%5B%5D=distance&Education.range=&Education.range%5B%5D=2015-01-01%3A2015-05-30&Education.range%5B%5D=2015-06-01%3A2015-12-31&Education.range%5B%5D=2016-01-01%3A2016-05-30&Education.range%5B%5D=2016-06-01%3A2016-12-31&Education.length=&Education.available_slots=0

    På högskola/universitet måste man välja KUNSKAPSOMRÅDE för att kunna söka, man kan inte bara välja "distans", se på http://jamforutbildning.studera.nu/

    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare