Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    Yrkeshögskola kan ta in obehöriga. Det kan finnas möjlighet att komma in på en yrkeshögskoleutbildning utan gymnasieexamen. Hur stor chansen är går inte att svara på: det finns tusentals olika yh-utbildningar och de är inte alla lika populära; vissa av de har många sökande till varje plats och andra - inte så jättemånga!
    Du kan söka till alla de yh som du är intresserad av, finns ingen begränsning i antal yh som man samtidigt får söka till.
    Utbud av yh finner du på www.yhguiden.se
    Och i jan 2021 kommer ett nytt beslut fattas om vilka yh som i framtiden ska starta, så kika på www.yhguiden.se även mot slutet av januari och ännu längre fram - nya yh lär dyka upp!
    Lycka till!
    Julia