Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej I!
    yrkeshögskoleutbildningar antar på "sammantagen bedömning". Du kan läsa om yrkeshögskola t.ex på yhguiden.se/om-yrkeshogskolan - yrkeshögskola kan ta in obehöriga men å andra sidan, är det tuff konkurrens till de populära yh-utbildningarna och även om man är behörig på alla punkter så kanske man ändå inte kommer in.
    Eftersom yrkeshögskola kan ta in obehöriga, så har alla en "teoretisk chans" att komma in, oavsett vilken tidigare utbildning de har. Du får därför söka alla de olika yrkeshögskoleutbildningar som du är intresserad av, men jag kan inte ge ngn garanti på att du kommer in.