I
    Hej
    Jag undrar om jag kan komma in på yrkeshögskola med svenska 1 engelska 5 matte 1 från folkhögskolan och massa andra ämnen som idrott och samhällskunskap osv. Jag har ingen fullständig 2500 poäng. Utan jag har bara måste ämena och några andra betyg räcker det

    1 Svar

    Vägledare SYV

    Hej, yrkeshögskola kan göra undantag och ta in obehöriga. Sök till alla de olika yrkeshögskoleutbildningar som du är intresserad av. Utbud: www.yhguiden.se
    Dock tänk på att det inte finns ngn garanti på att bli antagen. Inte ens om man är behörig och har många övriga meriter också. Lycka till med din ansökan!