Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Kontakta gymnasieantagningskansliet för Dalarna & Gävleborg, se kontaktuppgifter på antagningskanslier.skr.se/kansli/antagningskansliet-region-dalarna - vad jag kan se är sista dagen i "ändringsperioden" i den delen av Sverige den 8 maj 2024 men det börjar bli lite "brådis" för att din dotter måste innan hon gör ansökan hinna få inloggningsuppgifter (personliga sådana) till Hemsidan för gymnasieval i den delen av landet, alltså till den här sidan: dalarna.dexter-ist.com/Dalarna -- olika gymnasieantagningskanslier gör lite olika... men det är viktigt att inte missa sista dagen i "omval-nyval-ändringsval"s perioden under våren.
    Du skriver inte om din dotter har eller kommer att få betyg i "grundskolesvenska". Om inte, så kanske hon ändå kan bli behörig men i så fall till IB-programmet. Se information på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IB
     Vill ni se vilka gymnasieskolor som finns i Falun? Gå in på gymnasieguiden.se/gymnasium?Falun

    Studie- och yrkesvägledare