idkkk

    Hej, jag undrar hur det fungerar med distanskurser på komvux speciellt för engelska 6. Behöver man vara kopplad till datorn/telefonen och läraren ska ha undervisning och instruktioner samt arbeta (som en vanlig lektion i klassrummet) fast på distans eller är det så att läraren bara ger ut uppgifter och så kan man koppla sig på distans om man behöver hjälp/undrar över något? Liksom att man jobbar med de uppgifter man får utifrån läraren utan att behöva ha online- lektioner, att man studerar själv utifrån de instruktioner som finns antagligen på läroplattformen. Tack i förhand

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Distansundervisning på komvux kan funka (vara upplagd) lite olika, beroende på vilken kommun man läser i och även beroende på vilken kurs man läser. Du får gärna läsa information som finns på webbplatsen som berättar om distansundervisning på komvux i din kommun (där du är folkbokförd). Min bästa gissning är att det är den "andra varianten" som du beskriver i din fråga, alltså att man inväntar uppgifterna från lärplattformen, löser de, övar på egen hand och får handledning (lärarhjälp) vid behov + det kan också finnas "inslag" av obligatoriska lektioner någon gång under kursens gång.

    Studie- och yrkesvägledare