Daniel SYV

    Nej, det finns inte i dagens läge, i Sverige, möjlighet att plugga yrkes-gymnasieprogram på distans.

    Distans erbjuds på Korrespondensgymnasiet>> - det är några få utbildningar, alla på högskoleförberedande program som Korr erbjuder.

    Anledning till varför distans ej erbjuds på yrkesprogrammen är bl a för att 15 veckor obligatorisk praktik ingår i varje yrkesprogram. Och hur skulle man göra praktik på distans? :)

    Hälsningar

    Daniel syv