Kimia
    För att få 120 rätt/160 ,alltså (över 1,5),vilka delar av Hp bör man då få rätt på?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Frågor i alla delar i högskoleprovet räknas tillsammans. Det är inga delar som är viktigare än andra. Summan av de rätta svaren i alla delar utgör resultat på hp. Med vänlig hälsning, Mikael
    • : Får man 1 poäng för varje fråga?.Mvh
    • Ludmila : Uträkning av resultat av HP är väldigt komplicerat; hänsyn tas till hur andra deltagare klarar sig och du får din resultat uträknat i relation till allas svar, men ju fler rätta svar du ger, desto högre resultat du får.
    • Mikael : På sätt och vis kan man säga att man får en poäng för varje rätt svar och detta, oavsett i vilken del av hp frågan ingår. Vid framtagandet av resultatet tar man hänsyn till allas resultat och man kan inte räkna ut sitt resultat själv utan måste invänta svar som kommer ca fyra veckor efter provet.