Emilie
    Vad jag förstår det kan man läsa max 200 poäng på komvux åt gången. Kan man läsa en kurs på 150 poäng på helfart och en kurs på 100 poäng på halvfart då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    på komvux kan man läsa på heltid eller på deltid. Ibland kan man få lov att läsa på mer än heltid, men det är ett undantag och inte en rättighet /att läsa på mer än heltid/.

    heltidsstudier på komvux är 20 poäng per vecka. Om du läser 200 poäng på 10 veckor, läser du på heltid. Om du läser 200 poäng på längre tid än 10 veckor, läser du i så fall på deltid.

    Under en termin kan man läsa mellan 400 och 500 poäng. Detta pga vårterminen är längre och kan sträcka sig in i juni - fram till midsommar och kan vara pp 25 veckor. Är en termin på 25 v. hinner man läsa 500 poäng under den terminen på heltid.

    Om du uppger under vilken period du läser /från datum till datum... kursen börjar - kursen slutar ... och vilka kurser du läser/, kan jag titta i almanackan och räkna ut exakt på hur många procent av heltid dina studier är.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA