Mikki
    Hej. Tänker på folkhögskola. Om jag redan har 450 gymnasiepoäng, kan det då räcka med 2,5år på folkhögskola?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mikki,

    personal på folkhögskolan kommer göra en bedömning om hur snabbt du kan uppnå omdöme om Grundläggande behörighet. Om du har 450 godkända gymnasiala poäng, så är det inte orimligt att anta att du skulle kunna uppnå omdöme om grundläggande behörighet på 2,5 år, fem terminer.
    Mvh
    Julia