K
    5 viktiga saker att tänkande innan gymnasie valet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, detta tycker jag är viktigt att tänka på i gymnasievalet;

    1. Välj med hjärtat, du ska vara uppriktigt intresserad av det du läser på gymnasiet.
    2. Prata med din Syv på skolan om vad olika program innehåller så du verkligen förstår vad du ska läsa, diskutera vad som kan passa utifrån hur du vill ha det på gymnasiet och hur du lär.
    3. Gå på mässor och Öppna hus.
    4 Många skolor erbjuder Provdagar. Att vara på plats en dag under vanlig undervisning kan ge bra insikter i hur kurserna och programmet är och hur skolan är.
    5. Gör inga kompis eller föräldraval - det är DITT val!

    /Lena, Syv