Hej NahIa,

    troIigtvis är det någon form av Redovisninsekonom man bIir efter accountancy programmet.

    UtbiIdningar i oIika Iänder motsvarar inte aIItid utbiIdningar i andra Iänder. Sedan är det också viktigt att veta på viIken nivå och hur omfattande utb är.

    Om man viII bIi revisor >> då är det i Sverige strikta regIer på auktorisation.

     Andra arbetsuppgifter inom ekonomi än de som revisor > gör, kan arbetsgivaren anställa vem hen själv vill, enligt egen bedömning. Och vem arbetsgivaren väljer att anställa, är det många gånger svårt att veta på förhand.