Elinor
    Hej,
    Har hittat ett kandidatprogram på MDH som låter som det jag vill läsa. Nämligen Kandidatprogramet i humaniora och språk med inriktning kommunikation. Problemet är att för att man ska kunna få engelska som sitt huvudämne måste man välja det som inriktning under år 2. Men jag vill kunna läsa både engelskan som huvudämne och kunna ha litteraturvetenskap som min inriktning under år 2.
    Går det att andra så i ett program eller måste jag läsa kurserna för sig och göra min egen kandidatexamen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elinor!

    Är det den här utbildnignen

    som du är intresserad av?

    I så fall är det de här personerna som du bör vända dig till för att få svar:

    Studievägledare Malin Lundin

    [email protected]

    eller

    Programsamordnare Gerrit Berends

    [email protected]

    Ring eller maila till kontaktpersonerna (kontaktuppgifterna finner du här ovan).

    Bästa hälsningar & lycka till med din studieplanering!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare