Mikael SYV på FrågaSYV

    Se på www.yhguiden.se där du finner all info om yrkeshögskola.

    yh utbildningar är ofta kortare och innehåller mer praktik. De uppvisar också fantastiska resultat vad det gäller att ge jobb: nio av 10 får jobb efter en yh!

    vill man ha en praktisk utbildning som ger jobb, ska man söka till yrkeshögskola.

    men vissa utbildningar ges bara på högskola: vill man bli läkare, civilingenjör eller lärare då är det högskola som gäller.