Therese
    Under mitt tredje och sista år på gymnasiet har jag haft oturen att ha en väldigt dålig engelska lärare. Han är egentligen lärare på IB och jag går samhäll. På grund av detta har han haft samma krav på oss elever som han har på de som går IB och har engelska som sitt första språk. Jag har inte alls fått möjligheten att visa vad jag kan och jag anser att han har bedömt orättvist. När jag nu snart tar studenten undrar jag då om det finns möjlighet att tenta av kursen innan eller göra nationella prov (som han vägrade att låta oss skriva) Jag känner att jag inte har något att förlora på detta och inte han heller eftersom han då kommer att kunna bedöma mig mer rättvist än vad han gjort.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, detta är en svår fråga för mig att avgöra - det är din skola som bestämmer över prövningstillfällen och vilka som är ansvariga för dessa. Det är brukligt att man ansöker om en prövning via t.ex blankett och så är det rektor som beviljar eller avslår. Jag föreslår att du frågar din Syv på skolan eller annan personal vilken praxis skolan har när det gäller prövningar. Lycka till! /Lena, Syv