Michelle
    Hej är det någon skillnad mellan svenska och svenska som andra språk? T.ex om man får ett A som betyg i svenska som andra språk, är det lika mycket värt som i svenskan då eller är betyget mindre värd? Är det små/stora skillnader mellan dessa två svenska ämnena?är poängen lika värd för dessa ämnen om man sedan kanske ska söka in på t.ex högskolan eller gymnasiet? Tack

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jadå, svenska och svenska som andraspråk har samma kursmål även om man närmar sig språket på lite olika sätt. Dom är värda lika mycket sedan när du ska söka vidare inom högskola. /Lena, Syv