Moa
    Hejsan! Jag vill verkligen gå den estetiskalinjen men inriktning musik, men är orolig att jag inte kan plugga annat än musik efter gymnasiet. Vad kan man plugga efter gymnasiet om man går den linjen och vad kan man bli?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Estetiska programmet är fiffigt på det sättet att den ger en bred behörighet till mycket inom det samhällsvetenskapliga området på högskolan. Estet ger till o med lite extra historia - vilket är mer än på andra program. Lägger du till en extra mattekurs så har du en ännu bredare behörighet till att söka annat om du inte vill fortsätta med musiken.

    /Lena, Syv