Erik
    Om jag ska gå på sommarskola måste jag gå på varje lektion eller kan jag gå på vissa lektioner och plugga hemma istället sen göra provet?

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det rekommenderas att gå på alla lektioner, men om du inte kan det, fråga läraren om lov att missa en lektion . Det är bäst att försöka närvara på så många lektioner man kan, helst på alla lektioner. Lokala regler kan finnas i just din sommarskola som ex kan säga att du blir utskriven om du har olovlig frånvaro, det måste du få reda av din lärare.

    Studie- och yrkesvägledare
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Erik,
    jag håller med Millas svar. Det är ju inte självstudier + slutprovet du skriver in dig på, när du ska delta i en sommarskola, utan lärarledd undervisning. :)

    Liselotte

    Vill också tipsa om www.matteboken.se - som är en mycket bra sida där alla mattekurser på grundskolenivå och på gymnasienivå är upplagda för repetition och för självstudier. Även "högskoleprovs-matte" kan man läsa på egen hand på den sidan - här är snabblänk: Plugga till Högskoleprovet med Mattecentrum.