John
    Min son hoppade av den gymnasieskola han hade "valt". Vad finns det för alternativ? Annat gymnasium till hösten 2014? Folkhögskola? Etc

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ajdå, tråkigt att sonen kände sig tvungen att hoppa av! Men sånt händer. Folkhögskola tar emot ungdomar från och med det år de fyller arton. Innan dess är det gymnasium som gäller. Om så är fallet -ta kontakt med sonens gamla Syv på grundskolan för att få hjälp eller av den person på kommunen som ansvarar för elever under tjugo som inte har en gymnasieplats. Brukar finnas information på hemkommunens hemsida under utbildingsfliken. Hoppas det löser sig! /Lena, Syv