Kimia
    Hej Milla,
    du hade skrivit för några dagar sedan,att jag kan fråga SYV:en på min skola,om jag kan börja läsa biologi1.Jag har frågat men hon sa att det inte finns möjlighet att läsa det.Och sedan så sa hon att det inte heller går att ändra min studieplan.
    Kan jag läsa det på ett annat sätt?,och även börja med andra naturvetenskapliga ämnen på distans?.

    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    Om du hittar var du kan läsa Biologi 1 och även andra naturvetenskapliga ämnen på distans, får du gärna tipsa oss om det.

    Vi känner inte till något ställe där en gymnasieelev kan läsa på distans eller på något annat sätt, utanför sin skola.

    För Komvux är du för ung. Även för folkhögskolorna är du för ung också, folkhögskolorna tar in från 18 år. Du är 17 år.

    Tyvärr så tror inte jag det finns någon möjlighet för dig att läsa någonannanstans samtidigt som du går ett gymnasieprogram.

    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    Menar du den här skolan: http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/korr-onlinegymnasium ?
    Den skolan erbjuder några högskoleförberedande gymnasieprogram på distans.
    Som elev kan man inte läsa enstaka kurser, som t.ex. Biologi 1 - på den skolan.
    Man får läsa hela programmet - om man får plats, vilket är ganska svårt för att det är många elever som vill läsa på distans och platserna är begränsade.
    Du får söka till den skolan om du vill - den har Riksrekrytering.

    Bästa hälsningar
    Milla
    • : Man kan gå på korrespondensgymnasiet,och läsa på distans.Mvh
    • Milla : Om du menar någon annan skola än Korr -on-line, var god berätta vilken skola du menar.
    • : Det är på den här sidan:http://webbgymnasiet.nu.Det är korrespondensgymnasiet,och där läser man på distans.Mvh
    • Milla : Ta kontakt med dem, kontaktuppgifter påhttp://webbgymnasiet.nu/kontakt/ och fråga om du kan läsa kurser på distans. Jag tror du får ett Nej, men fråga själv.
    Läs alla kommentarer