La
    Hej!
    Jag tog studenten i år och skulle vilja höja mina betyg. Jag har förstått att jag då hamnar i BII urvalsgrupp men jag undrar om man hamnar i den gruppen om man gör prövningar eller om det gäller samma sak för komvux. Är de någon skillnad på vilken urvalsgrupp jag hamnar i beroende på om jag väljer att plugga upp genom prövningar eller komvux, Eller hamnar man fortfarande i samma urvalsgrupp alltså BII?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej La!
    Det spelar ingen roll om man läser kurser på komvux eller om man bedriver självstudier och genomgår prövningar; i båda fallen så Kompletterar man sina tidigare betyg från gymnasiet. Och eftersom man Kompletterar - "hamnar" man i kompletteringsgruppen /BII/.