Melik
    Hej!

    Vad ligger medelvärdet på betyg för läkarprogrammet i Danmark eller Norge. Om man överför svenskt betygvärde till norsk eller danskt. (Inkl(Exkludera: Meritpoäng

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Melik,
    Fråga SYV kan tyvärr inte svara på den frågan.
    Du får antingen själv se på lärosätenas hemsidor eller kontakta lärosätena i Danmark eller Norge, eller hitta ett företag som "skickar" svenskar till att läsa utomlands (företagen kan ta avgift för sina tjänster).
    Fråga SYV kan endast hjälpa dig med att hänvisa till svenska högskolornas gemensam sida med info om studier utomlands:
    studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/norge
    studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/danmark