Marcus
    Kemi 1 och fysik1 är det dom svåraste no graderna? Fysik 5 är de den lättaste gruppen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    det finns följande kurser på gymnasiet:
    Kemi 1
    Kemi 2

    Fysik 1
    Fysik 2
    Fysik 3

    Kemi och Fysik kurserna är inte (till skillnad från Matte) uppdelade i "spår" utan det finns bara EN VARIANT av Kemi och Fysik kurser och först läser man Fysik 1 och sedan Fysik 2 och efter det kan man läsa Fysik 3. Samma gäller kurser i Kemi /fast i kemi finns det bara två steg 1 och 2/.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare