Marcus
    Vilken matte nivå får man på teknikprogrammet?
    Jag har svårt med engelska och ja har hört om man vill gå högskola efter el energi programmet så får man lägga till den svåraste kursen på engelska, är det bäst attjag tar teknikprogrammet då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Det är exakt samma kurser i Engelska som man måste ha godkända betyg i /Eng 5 och 6/ - oavsett program - för att bli behörig att läsa på högskolan.
    Det finns bara tre gymnasiekurser i Engelska 5, 6 och 7.
    Engelska 5 ingår i alla program
    och Eng 5 OCH Engelska 6 - i de högskoleförberedande.
    I fall man läser yrkesprogram, kan man lägga till den kursen "som fattas" - men det är exakt samma kurs - för att få högskolebehörighet.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare