Marcus
    Vård omsorgs programmet är ett yrkesförberedande program. Funderar på att gå det. Sedan fixa högskoleförberedande studier. Jag tänkte bli Ambulansförare eller akutsjukksköterska. Undrar vad tjänar en akutsjukksköterska i månads lön i Halland? Är det mycket plugg efter gymnasie för bli akutsjukksköterska?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    Akutsjuksköterska i Halland tjänar idag ca 24 000 kr. i genomsnitt.

    Sjuksköterskeprogrammet är en tre årig högskoleutbildning.

    Ambulanssjukvårdare är ett årig Yrkeshögskoleutbildning, se info- på http://www.yhguiden.se/utbildning/medlearn/ambulanssjukvardare
    och för att bli behörig bör man just gå Vård/omsorgsprogrammet.

    Mvh
    Anna SYV