Marcus
    Om man går vård omsorgs programmet och vill gå 3 år högskola, vad kan man bli då?
    Och vad tjänar ett Abmulans befäl i Hallands län? Funderar på bli något sånt.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    Vård/omsorgsprogrammet är Yrkesförberedande program och om du vill få högskolebehörighet måste du lägga till Engelska 6 och Svenska (eller sv. som andra språk) 3.
    Tre år på högskolan - man hinner bli sjuksköterska, Studie- & yrkesvägledare eller Mäklare. Alla de utbildningarna och många fler är på 3 år.
    Är inte riktigt säker på vad "Ambulans befäl" är för yrke - men du kan själv se alla medellöner på en hemsida som har adress http://www.lonestatistik.se/yrken-a-till-o.asp. Vi har inga andra uppgifter om löner än de som finns på sidan som jag skickar till dig nu.
    Det är bara gå in på länken och hitta ett yrke som du är intresserad av.

    Mvh
    Julia SYV