Marcus
    När man går dom 3,5 åren på yrkeshögskolan i Göteborg för bli pilot när man är klar där är man pilot då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, om man har gått 2.5 år på YH utbildning till Pilot och blir godkänd på alla prov och obligatoriska moment, då är man färdigutbildad på pilotutbildningen. Sedan behöver man praktik: ett antal timmar "i luften" för att få flyga självständigt utan en annan mer erfaren pilot vid sin sida, men de detaljerna är det bättre att fråga de ansvariga på utbildningen om - de kan det bättre än någon annan.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare