Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32237 frågor besvarade.
Angående yrket marknadsförare?
1 Svar
Det är inte avgörande vilka kurser du väljer på EK för möjligheten att bli Marknadsförare i framtiden.
Huvudsaken är att du tar ut Gymnasieexamen.
Listan av valbara kurser på EK programmet är inte så lång och urvalet begränsas även av den enskilda skolans möjlighet att erbjuda kurser /behöriga lärare måste finnas och schemat måste "gå ihop"/.
Om det finns möjlighet, skulle jag råda dig välja följande kurser:
Engelska 7
Entreprenörskap
Marknadsföring
Medier, samhälle & kommunikation 1
Retorik
Skrivande.
Det är inte ett måste att läsa just de kurserna, men det är säkert roligt & givande för den, som vill ägna sig åt Marknadsföring efter gymnasiet.
Mvh
Julia SYV
Frågor och svar taggade med 'avgiftsfri' (2 st.)
-
Behöver jag bevisa att jag är avgiftsbefriad (universitetsstudier)?
Hej! Har jag förstått det rätt att om man är svensk medborgare och folkbokförd här så behöver man inte bevisa att man är avgiftsbefriad vad gäller universitetsstudier? Det är bara om man är svensk medborgare men inte bor här väl? Tack på förhand för hjälp! Med vänlig hälsning Wanda
hej Wanda, på https://antagning.se står det bl a Om du fortfarande är osäker, är det bäst att höra med personal på Antagning.se - t.ex kan du ringa dem på vardagar kl.9-16 på tel.nr 0771-550720. Bästa hälsningar ANNA -
Kan man höja sina betyg i komvux?
Hej! Jag har läst till samhällsbeteende program och har tagit mitt examen. Jag undrar om man kan höja sina betyg i komvux eller någon annan plats och om det kostar något. Andra fråga är att om man kan läsa till dator och kommunikation även om man är klar med sitt gymnasial
Hej Frank, om jag förstår dig rätt, så är du klar med dina gymnasiala studier, men vill nu höja dina betyg. Du skriver inte om du fick Examensbevis eIIer Studiebevis. Oavsett vad du fick... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga