Marcus
    Vas tjänar EM vägarbetare i 45 års åldern i hallands län? Vad tjänar en Hissteknike i 45 års åldern i hallands län?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej,
    jag undrar vad "EM" står för något?

    Uppgifter om löner kan hittas bland annat på http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Anlaggare-1447
    och du kan enkelt själv se dem.
    Vi kan inte veta om uppgifter som finns om löner är pålitliga, det är folk som själva går in och uppger vad de tjänar och ibland inkluderar de övertidsersättning och ibland inte.
    Men min gissning är på 25-26 000 per månad för vägarbetare
    och 26-27 000 per månad för hisstekniker.
    Att man är 45 år betyder inte att man har arbetat i just det yrket i många år, man kanske har omskolat sig och får ingångslön trots att man är 45 år - eller så har man jobbat med detta i 25 år och då får man högre lön pga lång arbetslivserfarenhet.
    Vi på Fragasyv.se kan inte garantera att uppgifter om löner stämmer då vi inte känner till någon helt pålitlig källa där vi kan hämta sådana uppgifter.
    Vi ber dig därför att vända frågor om löner till Branschorganisationer, till fackföreningar eller till utbildningsansvariga för respektive utbildning.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare