Jelena
    Hej! nu har anmälningsperiod börjat till svenska högskole och universitetsutbildningar. Och jag vill fråga om det är bättre att göra anmälan nu, direkt eller vänta kanske till sista anmälningsdagen? Jag tänker på att man kanske ändrar sig - det är ju nästan en hel månad kvar. Vad tycker ni?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jelena!
    Det är helt OK att göra anmälan sista dagen under anmälningsperioden, som enligt informationen på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum blir den 15 oktober 2021. Men om man kan göra anmälan tidigare, kanske är det en bra idé att göra det ändå - detta för att inte alla ska försöka göra anmälan just sista dagen och gör att webbsidan inte orkar med det trycket och "kraschar". Sedan finns det också en liten risk i att glömma (missa sista dagen) och komma dagen efter på: Oj! jag skulle gjort anmälan igår ju! Det blir inte bra för att det kan innebära att man blir försenad i en hel termin eller t o m ett helt år.