Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Martin,
    Det är en fråga som du måste "ta" med personal som jobbar på CSN.
    Som regel vill CSN se godkända betyg på avslutade kurser. För att du måste visa att du klarade kursen. Det finns, mig veterligen, inte någon svensk högskolekurs som är på 4,5 hp, utan de minsta kurserna brukar vara på 7,5 hp. Men om du läser en kurs som är på 30 hp så får du betyget i den kursen i slutet av kursen. Innan betyget är satt, kan man inte veta om det blir godkänt betyg eller underkänt.
    FRåGA SYV jobbar inte med beviljande av studiemedel eller andra typer av studiestöd. Reglerna kring studiemedel kan man läsa på www.csn.se och frågor om komplicerade situationer eller om du vill be om ett undantag - tar du direkt med personal som jobbar på CSN.
    Oavsett vad jag eller någon annan skulle säga till dig, kommer sedan beslut gälla (om studiemedel) som personal på CSN fattar, därför är det fördelaktigt för dig att få svar direkt från de vars beslut kommer att gälla.
    Hälsningar och Lycka till!
    Peter syv