Carolin

    Hejsan! Har valt att ansöka till några kurser på komvux eftersom det är några kurser jag ej fått godkänt i som jag behöver ha godkänt i för att ta ut en gymnasieexamen. Jag tar studenten i år och har sökt kurser till hösten så jag kan få ut min gymnasieexamen så snabbt som möjligt. Problemet är dock att jag behöver lägga till mitt studiebevis i min ansökan innan ansökningsperioden stänger för att kunna söka till kurserna. Och ansökan stänger innan jag fått mitt studiebevis. Vad ska jag göra?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Caroline,
    kontakta komvux och förklara din situation. I ansökan brukar finnas plats för text du ska skriva själv - oftast under "övrigt". Där skriver du i så fall att du "det här datumet" kommer få ut ditt studiebevis.
    Be SYV på din gymnasieskola antingen kontakta komvux och bekräfta att du kommer få ut ditt studiebevis inom kort, eller att hen skriver ut din studieplan och noterar på utskriften att det stämmer att du kommer få ut studiebeviset.

    Det kan också gå att genom att du för komvux uppvisar din studieplan, "påvisa" att du snart kommer få ut ditt studiebevis.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!
    ANNA