Gerda

    Jag undrar kring lokförarutbildning. Om jag förstått rätt så måste man själv skicka in betygen när man ansöker? så alltså jag som går sista året på gymnasium kan inte ansöka än, då jag ej fått ut betyg.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Gerda,
    se om det finns information på utbildningens hemsida om möjlighet att Komplettera senare, efter ansökningsperioden är slut. Du kan kontakta de utbildningsansvariga och fråga om möjlighet att skicka betygen senare, när du har fått betygen.
    Se annars om du vill ansöka till en annan lokförarutbildning - på annan ort, som kanske har ansökningsperiod senare. Se listan på yh-till-lokförare på yhguiden.se/lokförare

    Liselotte