Maria

    Jag är lite osäker på om jag ska söka in till högskola detta året eller nästa. Kan man "testa" att ansöka nu för att se vilka skolor man kommer in på, men sen tacka nej till dem. Och sen nästa år söka igen på samma skolor fast på allvar denna gången? Eller kommer skolorna "komma ihåg" mig och inte välja mig?

    • Milla : Varför vill du inte börja läsa på högskolenivå hösten 2020?

    1 Svar

    Vägledare SYV

    Hej! det är ingen som kommer "komma ihåg" dig. Antagning görs på nytt, från "noll" varje gång. Det är OK att tacka nej till erbjuden studieplats.
    Mvh
    SYV