ABN
    Vilket betygsgrupp prövas man först i när man är behörig i både BI och BII och har tillräckligt meritvärde för att komma in via både BI och BII.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Man prövas i båda urvalsgrupperna samtidigt och kan komma in "flera ggr på samma utbildning" men får då endast en utbildningsplats.
    Exempel:
    om man prövas i BI, i BII, i HP och inom AU (alternativt urval) och har tillr'ckliga meriter för att komma in i alla de grupperna, då blir man ANTAGEN. Platsen man "fick" i de övriga grupperna går då till "nästa" i kön till utbildningen. En person behöver ju inte flera utbildningsplatser på samma utbildning, eller hur? :)
    För detaljerna - om du av ngn anledning är intresserad av det - om i vilken grupp som man blir antagen och i vilka grupper går "din plats" till ngn annan - var god kontakta antagning.se tel.nr 0771-550720 tel.tid kl.9-16