Tea
    Hej!
    Undrar om det finns fler högskolor än LTU och Chalmers som har utbildningen civilingenjör och arkitekt i ett och samma program?
    Funderar också på hur stor sannolikheten är att komma in som reserv? Hjälper det att läsa till någon kurs för att lägga till som extra merit? Ligger ca 2 poäng ifrån höstens antagningsstatistik och funderar då på om ett halvt poäng hade hjälpt mig som reserv? Eller om det inte spelar någon större roll? Funderar då på att läsa till Matte spec som ger mig ett halvt poäng extra.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tea, utbud inför ansökan till svenska högskoleutb.med start HT21 kommer fastställas till mitten på mars 2021. Du kan redan nu se mycket info på www.studera.nu som är gemensam webbplats för de svenska lärosäten, men utbudet är inte komplett.
    www.antagning.se kan man se de sökbara högskoleutbildningar.
    Kika på sidorna, länkar ovan, redan nu men sedan från 16 mars 2021 då anmälningsperiod startar och utbudet borde då vara komplett.
    ****
    ang. meritvärde och konkurrens
    All höjning av meritvärdet är av godo. Gör också högskoleprovet om du kan!
    Hur högt meritvärde kommer ge plats på utbildningen vid nästa antagning, är det ingen som vet.