Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hemam,
    vad vi vet om yrket Nationalekonom - visar vi på framtid.se/yrke/nationalekonom

    Högskoleutbildningar lyder "under" Universitets- och Högskolerådet och kvalité kontrolleras av UKÄ. Om en svensk högskoleutbildning fortsätter ta in nya sökande, betyder det att den är tillräckligt bra för att få lov att fortsätta.
    Sedan, vad de olika arbetsgivare tycker - om de "föredrar" en viss annan utbildning, är extremt svårt att redovisa för.
    Det, som, utöver en högskoleutbildning, höjer dina möjligheter på arbetsmarknaden är bl.a att du kan flera språk, har körkort, är trevlig, tillmötesgående, villig att lära dig och flexibel. Du kan också läsa kurser vid sidan av ditt program för att bredda eller fördjupa dig.
    Vänligen
    Julia syv