Rawan
    Hej!
    Jag undrar om jag kan bli antagen till universitet/högskola trots att jag har 1 F men mina sammanlagda slutpoäng blir 2350?
    Jag har behörigheten för det program jag vill söka, blir jag ändå antagen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Rawan,

    om du är behörig - då deItar du i konkurrensen - och det är ingen som tittar på just om du har F betyg eIIer ej, utan du deItar med "siffran" som är ditt Meritvärde. om din "siffra"/meritvärde är tiIIräckIigt högt, då kommer du in. Annars - tyvärr - inte.

    F betyg drar ner meritvärde och det är därför bra att höja det betyget, om du kan.

    Bästa häIsningar

    ANNA