Milla SYV på FrågaSYV

    Dina betygspoäng behöver vara så höga som möjligt. Ingen vet hur höga betyg som kommer ge plats på utbildningen, därför att antagningsgräns uppstår i konkurrens och blir känd först när antagningen är klar.

    Studie- och yrkesvägledare

    ES, bild, erbjuds i Stockholm på Följande skolor>>

    och jag vill råda dig söka till många av dem, för att ingen vet hur höga betyg som kommer att ge plats; fler alternativ i din gymnasieansökan ger större chans att komma in någonstans; i första hand bör du givetvis söka till den skolan som är din favorit.

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Eh,
    vid antagning till läsåret 2018-19 gällde det:

    alltså Antagningsgräns på 591.5.