Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej M!
    Du kan se antagningsstatistik som du efterfrågar på lärosätenas gemensam webbplats: Studera.nu
    Gå in på https://www.studera.nu/jamfor-utbildning/?q=apotekar&f=3%5BK0380&e=i.uoh.uu.fao2y.p8100.20231 - och klicka på ordet ANTAGNINGSSTATISTIK.
    VT2021 kom minst en sökande in i BI (direktgruppen) med meritvärde 18.55 och i BII (kompletteringsgruppen) med 19.52. Minst en sökande med högskoleprovsresultat på 0.95 kom in. Och minst en sökande med 3.5 i omdöme från en folkhögskola.
    HT2021- BI 19.24 - BII 20.16 - HP 1.10 - BF 4.0
    VT2022 - BI 18.39 - BII 19.75 - HP 1.00 - BF 4.0

    • : Hej igen och tack för ditt svar! jag funderar kring de meritvärderna, är det värden för elever som kommit in på utbildningen med lägst betyg innan sista anmälningdagen? dvs om man är på reserv och blir antagen under året uppdateras antagningsstatistiken då?