ibish
    Jag går i samhällsprogrammet i gymnasiet år 1. Men jag tror att jag vill bli arkitekt men samtidigt tänker jag på att bli en psykolog. Så jag undrar, ifall jag vill bli en arkitekt behöver jag då lägga till något ämne? Samma gäller Psykolog behöver jag läsa något extra ämne?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    I Samhällsvet programmet ingår alla kurser för psykologprogrammet men för arkitekt behöver du lägga till matte 3 och naturkunskap 2.