Eiad

    Hej Frågasyv. Jag är intresserad av politik och vill komma in i någon av de här två programmen men det känns omöjlit att komma in då jag räknas i urval gruppen BII i en program som redan är svår att komma in på. Vad är eran tips och vad kan jag läsa istället som liknar dessa program men är lättare att komma in på?, tack.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    gör högskoleprovet och försök höja ditt meritvärde - är mina första tips!
    Sedan: ta kontakt med studievägledare som jobba på de programmen som du är intresserad av och fråga om de känner till program med liknande innehåll... men om det blir lättare eller svårare att komma in på de programmen i framtiden, är det ingen som vet.

    Jag gissar på att till programmen med liknande innehåll är det ungefär lika svårt (eller lätt) att komma in på! Då sökande upptäcker de programmen, och söker även till dem... på så sätt jämnar det ut sig.

    Utbildningsutbud förändras. Se den 15 mars 2021 vilka högskoleutbildningar blir sökbara till HT21. Ännu kan man inte veta vilka Alla de högskoleutbildningar blir. Lärosätenas gemensam webbplats är www.studera.nu

    Studie- och yrkesvägledare