Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Paulina!
    Audionomer utbildas i Sverige på Audionomprogrammet inom högskolan/universitet. Utbildningen är 3 år lång vid normal studietakt (om man läser på heltid, alltså). Var olika högskole-universitetsutbildningar ges kan ändras från termin till termin. De sökbara högskoleutb.finns att se på www.antagning.se
    Annars så kan man också söka på lärosätenas gemensam webbplats, www.studera.nu - se listan på studera.nu/jamfor-utbildning/?audionomprogrammet Vad man kan se idag (17 dec 2021) så ges audionomprogrammet på KI i Sthlm, på Lunds Universitet, Göteborgs Universitet och Örebro Universitet. Det är vad man kan se idag. Som sagt, utbildningsutbud kan ändras från en termin till nästa och var programmen ges kan bli olika till nästa antagningsomgång.