elev

    Hej jag höll på med en prövning på distans via NTI som hade slutdatum den 5 mars. Men eftersom jag varit sjuk och sängliggandes kom jag överens med läraren om att uppgifterna skulle lämnas in nästa vecka då jag blivit frisk igen. Men när jag skulle logga in på min plattform stod det att admin markerat avbrott för mig i prövningen så slutdatumet passerade igår, men jag kom ju överens med läraren? Finns det några krav på hur länge en prövning får hålla på? Är så besviken då jag betalat o är rädd att jag inte kommer kunna återuppta kursen

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    du måste kontakta lärare och även utbildningsadministratör - jag gissar på att läraren glömde meddela administratören om att ni kom överens om att du ska lämna in uppgifterna senare. En annan gissning är att läraren inte visste att det inte gick att förlänga kursen. Angående "betalade", så täcker inte avgiften på 500 kr. alls de kostnader som de som erbjuder prövning ställs inför, det kostar väldigt mycket mer, egentligen, men jag förstår att du menar att i fall du inte blivit sjuk, då skulle du hunnit genomföra prövning inom utsatt tid.
    Kort svar på din fråga är att vi på FRåGA SYV kan tyvärr inte ge något definitivt svar. Om du har läkarintyg som sjukskriver dig för tiden du skulle gjort prövning, borde det underlätta att reda ut situationen. Reda ut situationen bör du genom att kontakta det stället där du anmälde dig till prövningen. Du får gärna ringa till Skolverket och samråda med upplysningstjänsten, tel.nr 08-527 332 00.

    Liselotte